Az elmúlt 1 évben kisebb változás állt be az életemben, már ami a munkahelyeket, illetve az elvégzett munkáim mennyiségét illeti. Régóta rendelkezem ugyan egy főállással, ám ez sajnos messze nem fizet olyan jól, mint amennyit mondjuk az informatikusok keresnek. De még azt sem mondhatom, hogy a keresetem eléri a közepes szintet, sajnos közelebb áll az igazsághoz, hogy a bevételem az átlagbér alatt mozog. Mivel az én pályámon nincs lehetőség arra, hogy csak úgy munkahelyet váltsunk, egyelőre ki kellett, és ki kell tartanom ott. Éppen ezért úgy döntöttem, hogy alkalmi munkákat fogok vállalni, olyanokat, amelyekre bármikor lehet jelentkezni, és amelyeknél az sem baj, ha éppen nem tudsz menni. Sok ilyen munkába belekóstoltam, és bár a 12-14 órás munkaidők igen fárasztónak bizonyultak, egész jól esett felszolgálóként kipróbálni magam.
Egy alkalommal pont egy céges rendezvényen, egy konferencián voltam pincér, és az asztalok lerámolása közben beszűrődött hozzám egy-két foszlány az egyik előadásról. Ez arról szólt, hogy hogyan zajlik Magyarországon a cégalapítás, külön kitérve a székhelyszolgáltatás témájára. Mivel érdekelt a téma, később magam is utánaolvastam, mégpedig a Gross Székhelyben Otthon weboldalán. Megtudtam, hogy mi mindenre kell figyelni egy cég alapításakor, valamint, hogy mi is az a székhelyszolgáltatás és székhely bérlés.
A Gross weboldaláról számos fontos alapfogalmat is megtudhatunk, a székhely bérlésen túl is. Maga a székhely a jogi személyek kötelező és alapvető cégadata, amelyet a cégjegyzékben fel kell tüntetni. Magyarországon a székhelynek hazai címnek kell lennie, ahol lehetővé kell tenni kell a cég jognyilatkozatainak befogadását és dokumentumainak elérhetőségét. Nem feltétlenül egyezik meg a központi ügyintézés helyével, de ha eltér, azt is tisztázni és rögzíteni kell. A székhelyen biztosítani kell a postai küldemények átvételét és az iratok megőrzését. A székhely áthelyezése létesítő okirat-módosítást igényel, és csak belföldön lehetséges. A telephely és fióktelep a cég központi helyszínei, de a fióktelep más településen vagy külföldön is lehet. A székhelyszolgáltatás szigorú szabályokhoz kötött, és biztosítania kell az adminisztratív feltételeket. A székhely, telephely és fióktelep használatát a hatóságok ellenőrzik, és megfelelő dokumentumokkal kell igazolni.

A székhelyszolgáltatás lehetőséget kínál a vállalkozások számára, hogy külső szolgáltatótól bérelt címen működjenek, amelyet hivatalos székhelyként kezelhetnek. Ez a megoldás különösen azoknak előnyös, akik nem igényelnek saját irodát, vagy költséghatékony megoldást keresnek. A szolgáltatás magában foglalja a levelezés átvételét, a cégtábla kihelyezését és adminisztrációs támogatást is. A legnagyobb előnye a jelentős költségmegtakarítás, hiszen nem szükséges bérleti díjat, rezsit vagy egyéb fenntartási költségeket fizetni. Ezen kívül egyes székhelyszolgáltatók olyan településeken kínálnak székhelyet, ahol nem kell iparűzési adót fizetni, ami komoly megtakarítást jelenthet. Az adminisztrációs terhek csökkentése mellett a szolgáltatás rugalmasságot is biztosít, mivel a vállalkozás egyszerűen módosíthatja székhelyét. A székhelyszolgáltatás különösen ajánlott online vagy otthonról dolgozó vállalkozóknak, induló cégeknek és külföldi vállalkozásoknak, amelyek magyarországi jelenlétet szeretnének biztosítani. Bár a szolgáltatás számos előnyt nyújt, fontos megbízható partnert választani, hogy a vállalkozás hivatalos ügyei gördülékenyen működjenek.